OYUN KAMPTA YETİŞKİNLERİ ŞAHMARAN’IN İZİNDE

Mardin
30 Mart – 1 NİSAN 2018​
Bu kampın süresi dolmuştur.
OYUN KAMPTA YETİŞKİNLERİ ŞAHMARAN’IN İZİNDE OYUN KAMPTA YETİŞKİNLERİ ŞAHMARAN’IN İZİNDE

Oyun Kampta yetişkinleri olarak Dillerin ve Dinlerin başkenti Mardin’e gidiyoruz. Üç farklı dilde (kürtçe, arapça, süryanice) kulaklarımıza fısıldayacak olan Şahmaran masalı bu sefer büyüklere…
Ezan sesini ve çan sesini birlikte duymak için kentin sokaklarına kendimizi bırakıyoruz…
Taş işçiliğinin nasıl özenle bezendiğini, mezopotamyanın uçsuz bucaksız salınışını, şarabın mahlebini, narın ekşisini, mezelerin lezzetini, sokakların büyüsünü, gökyüzünün mavi yakınlığını gelin hep birlikte deneyimleyelim…

Haydi! Medeniyetler Şehri bizi bekler!

Gezi Planımız Nedir?

Rehberimiz Lokman Açıl’ın hazırlamış olduğu gün gün gezi planımız aşağıdaki gibidir;

30 Mart Cuma 1. GÜN:

Heyecanla beklediğimiz Mardin gezimiz nihayet başlıyor. Oyun Kampta yetişkinleri ile sabah saat 10:00’a kadar Diyarbakır hava alanında buluşuyoruz. Gezi boyunca kullanacağımız aracımıza binip Mardin’e hareket ediyoruz. Yaklaşık bir saat sürecek olan yolculuğumuz sonrası Mardin’e varıyoruz. Konaklayacağımız otele yerleşip Mezopotamya ovasına hâkim terasında yol yorgunluğumuzu üzerimizden atmak ve gezimize başlamak için kısa bir çay-kahve molası veriyoruz. Mola sonrası Tarihi PTT binasını detaylı bir şekilde gezip, öğle yemeğimizi almak için Kebapçı Yusuf ustaya geçiyoruz. (Fıstıklı ve Cevizli Mardin Kebabına bayılacaksınız)

Şimdi sıra Mardin sokaklarını keşfetmekde…

Sabancı Müzesi, Tarihi Mardin Sokakları, Tarihi Abbaralar (sokakları birbirine bağlayan geçitler), Tarihi Revaklı Çarşısı ve Ulu Camiyi ziyaret edip Marangozlar kahvesinde çay kahve molası ile kaldığımız yerden devam edip Latifiye Camisi , Protestan Kilisesi, Kırklar kilisesi ve Mardin Müzesini geziyoruz.

Yaklaşan akşam saatlerine doğru serbest zamanımız oluyor. Dileyen misafirlerimiz alış-veriş yapabilirler, dileyenler ise Mezopotamya ovasına karşı günbatımı izleyebilirler. Otelimize geçip akşam yemeğine kadar dinleniyoruz. Yemeğimizi Bağdadi Restorant’ta özel bir menü ile alıp (yöresel çorba, alluciye, arap ve süryani mezeleri) güzel bir ortamda fasıl müziği eşliğinde eğlenerek günü bitiriyoruz.

31 Mart Cumartesi 2.GÜN:

Sabah otelimizde yapacağımız kahvaltı sonrası Mardin’i keşfe devam ediyoruz. İlk durağımız uzun yıllar Süryani’lerin merkez patrikliğini yapan Deyrulzafaran Manastırı olacaktır. Daha sonra kendimizi Mezopotamya Ovası’nın düzlüğüne bırakıp bölgenin Efes’i olarak adlandırdığımız Dara Antik Kenti’ni geziyoruz.

Necrepol alanlarını, su sarnıçlarını, su kanallarını, agorasını keyifle gezip rehberimizden detaylıca bilgiler ediniyoruz. Tarihi İpek Yolu’na çıkıp Nusaybin ilçemiz üzerinden Beyazsu vadisinde öğle yemeği molası veriyoruz. Çağ Deresi’nin çıkış noktasında cennet gibi bir ortamda vereceğimiz yemek sonrası gezimize devam ediyoruz. Değişik mimarisi ile Kafro Süryani Köyüne uğrayıp, Midyat ilçemize doğru yol alıyoruz. Dünyanın en büyük, en eski faal Manastırı olan Mor Gabriel Manastırını ziyaret ediyoruz. Manastır sonrası bölgenin değişik ve önemli inançlarından olan Ezidi’leri tanımak için Bacine Ezidi Köyüne geçiyoruz. Daha sonra Midyat ilçe merkezine geçip Tarihi Midyat sokaklarında güzel bir yürüyüşle Devlet Konuk Evi’ne (dizilerin çekildiği konak) varıyoruz, terasından bütün eski Midyat’ı görüp fotoğraflıyoruz. Yaklaşan akşam saatlerine doğru Mardin’e dönüyoruz. Yine akşam yemeğimizi güzel bir menü ile Cercis Murat Konağı’nda alıyoruz. (Kaburga Dolması, içli köfte, arap ve süryani mezeleri, seramonili sunumu, bakır tasta içeceğimiz süryani şarabı, yemek sonrası ellerimize dökülen gül suyu ile kendimizi özel hissediyoruz) sonrası sunacağımız alternatifler doğrultusunda gecemize devam ediyoruz.

1 NİSAN PAZAR 3.GÜN:

Sabah otelimizde yapacağımız kahvaltı sonrası son alışverişlerimizi yapıyoruz. Bildireceğimiz saatte otelin önünden valizlerimizi de alarak ayrılıyoruz. Mardin yamaçlarında inşa edilmiş ve döneminin üniversitesi olan Kasimiye Medresesi’ni ziyaret ediyoruz. Detaylı bir gezi sonrası yönümüzü Mardin’in dağlık kesimi olan Savur ilçemize çeviriyoruz. Perili Bahçede alacağımız öğle yemeği sonrası Mardin’in minyatürü biçimindeki Savur ilçemizin tarihi sokaklarında geziyoruz.  Daha sonra Hıristiyanlık inancının bölgede yayılmasından sonra imece usulü ilk inşa edilen köy olan Kıllıt Köyüne varıyoruz. Köy hakkında edineceğimiz detaylı bilgiler sonrası dönüş için Diyarbakır’a yöneliyoruz ve bu eşsiz deneyimin hafızalarımızdaki izlerine dalıp evlerimize dönüyoruz…